Whitsundays

Vi ar just nu i Airlie beach och vi har just kommit tillbaka ifran var segeltur over det turkosa vattnet. Vi har haft en riktigt mysig tur med god mat, trevliga manniskor och skona sangar;) Maten och sangarna var ju hojdpunkten i vart fall med tanke pa var hemma miljo i Bobby. Hehe, men vi klagar inte, det gar bra!
Som sagt en segeltur bland de vackr oarna i det underbara vadret. 
Forsta dagen var det mest introduktion och lite information. Kvallen avslutades med en god maltid( POTATISMOS!!!!) och sen var det bara till att ligga pa dack och blicka upp mot stjarnorna och hora vagorna sla mot baten. Det var sa mysigt!
Vi vacktes dagen efer utav var reseledares skona stamma da han stallde sig i hallen och borjade sjunga en godmorgon song for oss. Den mannen hade en rejal rost ma jag saga. Man blev ju livradd nar man vaknade! Vi skulle forst till den storsta on i Whitsundays namligen Tongue beach. Jatte vackert verkligen. Oturligt nog var det lite molning och hade regnat precis sa stranden kunde ha sett vitare ut an vad den gjorde. Men det var helt sjukt fint anda!













Sen var det dags for snorkling och dykning. Sofie och Emelie var med i den forsta dykgruppen for folk som redan tagit dykarsertifikat. Jag, Bella, Julia och Ella var med i en grupp for introduktionsdyk. Alltsa nyborjare da. 
Det ar ratt haftigt att ha fatt bade snorkla och dyka i det stora barriarrevet ma jag saga!!
Det blev en riktigt haftig dag foljd av en kvall med mytcket lekar och skratt. Vi var hala 60 personer pa segelbaten, sa den var ganska stor. 


Det blev bade snorkling och dyk nasta morgon innan vi tod oss tillbaka till Airlie beach. 
Hojdpunkten for mig pa resan var att fa traffa Elvis. Elvis ar en jattestor fisk som simmar runt i revet och later manniskor klappa och bada med honom, som en stor hund.


//Jessica
  


Kommentarer
Postat av: lisa nilsson

vilka underbara bilder och vilken härlig segeltut som ni har varit på.

Va det härligt att få dyka igen emelie?????

Själv så sítter jag här framför datorn och det är 10 min ute och jag ska iväg och handla julmat. Bilarna som ni har ser ju riktigt bra ut och va skönt att höra att körningen går bra.

Ha en fortsatt trevlig resa så hörs vi kram Emelie.

Älskar dig över alla moln mamma

2009-12-21 @ 08:41:42
Postat av: Rose-Marie

Hej på er! Sååå härliga bilder. Blir lite avis. Vilka bar bilar ni kör med, särskilt Lillan, hehe. Ja, jag hoppas att era biljetter e ok. Stått mkt i tidningen, en hel del om Anna-Karin,(upptäcksresor har ju gått i konkurs), som ni haft kontakt med. vi får tro att dom e ok. Jag tycker ni e Fantastiska! Kramar o pussar. Flest till Julia

2009-12-21 @ 10:15:00
Postat av: Titti

Tack tack tack för foton! Precis vad vi behövde här i kalla Halmstad!!! Hoppas det går bra med dykandet Isa, men akta dig för "the great white" !



Ha de så bra allihop!

Största kramen till Isa.

2009-12-21 @ 10:40:10
Postat av: Syster-Johanna

Hehe! Va du va söt i snorkel julia! åååå va kul ni verkar ha de! De e väl gosigt i er lilla campervan kan jag tänka mig! Hehe! GODJUL!



2009-12-21 @ 12:37:46
Postat av: sandra

Helt fantastiska bilder! Man blir ju lätt avis ;-)

Här är det MINUSGRADER, brr!



Snart nalkas det JUL, hoppas snön ligger kvar :)

Ni får njuta i solen!



PUSS PÅ ER!

2009-12-21 @ 14:37:08
Postat av: Bodil

Tjena Tjena!!!

Så gott Ni ser ut att ha det, "Live Your Dreams", ja vem önskar inte att man kunde det =S meeeeeeeen jag drömmer i alla fall =) Jag gillar ert boende stenskarpt ;-D Här är sjöarna frusna så mina söner har åkt skridskor o spelat hockey idag, ja så har vi det här i Halmstad. Så Njut Ni vidare o roa Er allt vad Ni bara orkar, vi fortsätter att följa Er o det är så himla kul när det kommer in foton. Ha det gott!!!

2009-12-21 @ 23:11:33
Postat av: Isabelle

aaah , så häftigt att dyka :D Vill också . Men vi fick faktiskt testa på det på stranden i thailand :D hahhaha Inte för att de är sammma sak. men de va häftigt :D är så avundsjuk på allt ni gör :) Ni får ha de bra . Saknar dig Soife <3 Puuuss

2009-12-30 @ 13:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0