6 tjejer shoppar i Peking!

Hej alla glada lasare!
Idag har Shopping statt pa schemat. och da menar jag shooooppiiing!
Sammanlagd shopping:
Vaskor: 31 st
Skor: 17 par
vinterjackor: 16
ovriga jackor: 14
klanningar: 9
trojor: 5
ovriga artiklar (smycken,planbocker&dylikt): 19

totalt: 111

Ja, vi vet, det later galet. Vi ar galna. Men ni forstar inte hur billigt det ar! Det galler att pruta ordentligt. De ar helt galna pa marknaderna har, de gor allt for att salja. De rycker och drar i en & tvingar in en i deras sma affarer!
Imorgon ska vi iallafall forsoka skicka hem allting pa posten.
Efter shopping var det dags for att ata Peking Anka! Det ar ju bara ett maste i Kina. Vi slog oss ner pa "Beijing Duck Restaurant" och avnjot en riktigt god Anka! Rekommenderad.
For ovrigt, sa har vi andrat vart flyg. Vi flyger nu ifran Peking till Hanoi imorgon, den 14 November, kl 17.15 lokaltid, istallet for pa tisdag den 17 november. Var kara Anna-Karin pa upptacksresor har fixat detta at oss. Vi kande att en vecka i en KALL storstad, skulle bli alldeles for lange. Vi har frusit tillrackligt!
Vi ser nu framemot att anlanda till ett varmt land och fa ta del av en annan kultur.
Godnatt alla!

/Julia

Kommentarer
Postat av: Felicia Larsson

Hej, ni värkar ha det riktigt bra där borta! Coolt att ni gått på Kinesiska Muren och allt! Ha det så bra<3

ps. Jag är glad att vi har samma storlek ( Ella )

Miss Y!

2009-11-13 @ 17:16:24
Postat av: Rose-Marie

Himmel o pannkaka! Ja, de kan man kalla shopping. Hade gärna varit med där. Mmmm, de låter oxå gott m anka. Hoppas allt går bra m flyget imorgon. kramar

2009-11-13 @ 18:07:52
Postat av: Anonym

2009-11-13 @ 18:38:33
Postat av: farbror Staffan

Om inte du, Julia, har tumme med dina kollegor på Posten så har jag lite kontakter inom Stenakoncernen. Dom har kanske något fartyg som kan ta er container.

Bra jobbat!



//Staffan

2009-11-13 @ 18:42:20
Postat av: Lisa Nilsson

Det låter helt otroligt rolig att shoppa loss i Kina. Det ska bli roligt när de paketet kommer hem, har ni sänt ett var eller är allt i ett paket???

Ha en trevlig resa till värmen för det tror jag att ni behöver just nu. Kramis Emelie .

2009-11-13 @ 21:55:47
Postat av: Felicia Larsson

2009-11-13 @ 23:47:38
Postat av: Håkan Larsson

Nu är det ju så att bara för att vi tyckte ni skulle köpa kläder mot kylan så behövde ni väl inte ta det så bokstavligt och köpa 30 st jackor ;))

Ska ni gå 18 gånger på JO Wallners restaurang oxå ;))

Ha det skoj i Hanoi/Birgitta & Håkan

2009-11-13 @ 23:54:21
Postat av: kusin Elin

Oj oj oj! Nu blir man riktigt avundsjuk!

Här hemma är det klassiskt tråkigt novemberväder. Har blivit vaccinerad idag. Om en vecka går flyttlasset.

Hoppas att ni får det bra (och varmare) i Hanoi!

2009-11-14 @ 17:27:36
Postat av: Sanna Nilsson

herre gud!! det där låter som något för mig, jag vet vart jag ska resa nästa gång!! Är såå avundsjuk just nu, tror jag ska åka hem till Lisa när ditt paket kommer Emelie, jag kan ju låna alla dina jackor tills du kommer hem:) åh vad härligt att höra att ni har det så bra!! pussar till er allihopa

2009-11-15 @ 11:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0