Dolphin Discovery at The Marina.

Hey Hey Everybody!

Igar akte vi ut till ett omrade vid havet, so called The Marina. Hotellen omringade en liten bukt dar de hade Dolphin Discovery Center. Massa "bassanger" runt en liten liten o i mitten och fullt med delfiner. De hade 29 delfiner totalt med massa bebisar och juveniles :) Jag(Bella), Sofie, Emelie, Jullan & Ella akte ut pa detta aventyr.
Vi bytte om och hoppade sen ner i en av bassangerna med instruktoren Stephanie, jattesot mexikansk tjej. Vi fick gora olika moment, sasom pussa dom vs dom pussade oss pa kinden. En kram, vi akte Belly Ride genom att halla i deras fenor, blev puttade pa fotterna och akte pa en bodyboard samtidigt, sjong & dansade :)
Det va ganska daligt med bilder aven att det stod en fotograf dar hela tiden. Efterat kunde vi valja mellan 3 bilder... Tre bilder!? Hallo eller. Fattigt!

Jag gick runt och snappade nagra foton och tog foton pa fotona ;)

Massa delfiner! Varldens basta o smartaste djur efter hund, latt!

Hellooo. Mamma Sky & baby Cloud i en bassang.

Lekfulla djur sa det heter duga. Svara att fanga pa bild dock.


Emelie, Jullan & Ella pussar var delfin : Izamal, 17 ar gammal tjej.

En puss till Sofie och en puss till Bella :)

Idag var vi pa on Cozumel och dok, inte jattemanga bilder men det blev nagra iallafall! VI hinner med sa mkt dator och internet det gar. Man passar ju pa nar det ar billigt lixom. Men nu stanger internetcafeet.. AAHH! dom slanger ut mig.. See you soon folks!

/ Bella

Kommentarer
Postat av: Elsa

Ser jättehärligt ut, MEN kolla på "The Cove" och sponsra sen inte sådant. Varje år fångar de delfiner ute i det vilda för just såna här saker, och de som inte håller måttet, dvs 20 000 delfiner slaktas per år och säljs som valkött. De hugger ihjäl dem med spett, medans delfinerna blodiga simmar och kämpar för sina liv. Bättre isåfall att besöka delfiner i det vilda =)

2010-04-01 @ 14:37:25
Postat av: Emelie

Jag tycker det ocksa ar fruktasvart och har hort en massa saker om detta! Personligen sa tyckte jag mer om att besoka dom vilda delfinerna som vi gjorde i nya zeeland. Men delfinerna som dom hade dar vi va tyckte jag hade det bra visst att leva frit ar alltid battre, men dessa delfinerna va fodda dar och inte tagna ifran de vilda livet. Men jag forstar va du menar!

2010-04-01 @ 17:52:13
Postat av: Söstramii

Känns som att ni alla har varsin ny facebookprofilbild där va! Väldigt söta pussar!

2010-04-08 @ 12:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0